Page 47 - iMagazin-compressed
P. 47

‫מציאות של מחסור במשאבי קרקע שחייבו בניה לגובה‪ .‬אוהד‬                                      ‫אוהד אלחנני‬
    ‫אלחנני מ'פישר אלחנני אדריכלים' מסביר ש"מאז הקמתם‬
                                                            ‫התגברות הבניה הרוויה בפריפריה היא גורפת ובכלל זה גם‬
‫של מגדלי היוקרה הראשונים בפריפריה הדרומית מלפני כשני‬      ‫מגדלי היוקרה‪" .‬היום"‪ ,‬אומר שמאור סימון‪" ,‬בזכות טכנולוגיה‬
      ‫עשורים אנו עדים לשינוי תפיסתי מהותי שבתכנון מגורים‬   ‫ותשתיות המרחקים הגאוגרפיים כבר לא מהווים חסם‪ .‬מגדל‬
                                                          ‫יוקרה שממוקם ליד תחנת הרכבת בבאר שבע מאפשר לדייר‬
 ‫לגובה‪ .‬בעבר‪ ,‬מגדלים אלו הוקמו בעיקר מתוך צורך לדרישה‬
  ‫שיווקית והיוו כסמל סטטוס לדיירים שכן הפריפריה לא סבלה‬       ‫במגדל לרדת מהדירה‪ ,‬להיכנס לרכבת ולהיות בתוך שעה‬
   ‫מחוסר בקרקעות ושטחי בניה‪ .‬כיום‪ ,‬עם הרצון של הרשויות‬      ‫במרכז תל אביב‪ .‬המיקום הגאוגרפי מקבל מישניות מבחינת‬
  ‫המקומיות לחיזוק וחידוש השכונות הוותיקות מאידך‪ ,‬ומגיסה‬
 ‫דרישה ההולכת וגוברת למגורים איכותיים במרכזי הערים‪ ,‬אנו‬        ‫השיקולים ובמקרים אחרים אף מהווה יתרון‪ .‬פתאום באר‬
  ‫עדים לראשונה בצורך תכנוני אמיתי למגדלי יוקרה בצפיפות‬    ‫שבע הופכת להיות‪ ,‬תפיסתית‪ ,‬כשכונת יוקרה בקרבת המרכז‪.‬‬
‫גבוהה בפריפריה‪ .‬גישה תכנונית זו באה לידי ביטוי גם בתכנית‬
                                                            ‫כשאני רוצה אקשן‪ ,‬אני אקח רכבת לתל אביב וכשאני רוצה‬
                          ‫המתאר החדשה של העיר באר שבע"‪.‬‬        ‫ליהנות מהוויה פריפריאלית מבלי לוותר על ס"מ אחד של‬

                                                          ‫פאר ונוחות‪ ,‬אני חוזר למגדל שלי בבאר שבע"‪ .‬בנייני היוקרה‬
                                                              ‫החלו לפני כשני עשורים בפריפריה הדרומית‪ ,‬בעיקר בשל‬
                                                                ‫הצורך בסמל סטטוס ובהמשך פשוט הפכו לחלק מכורח‬

                                                                                                                    ‫‪46‬‬
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52